מהו קידום אורגני? ולמה הוא משנה את כללי המשחק לעסק שלכם

קידום אורגני בגוגל הוא אסטרטגיית שיווק דיגיטלית שמטרתה לשפר את הדירוג של האתר שלכם בתוצאות החיפוש הלא-ממומנות במנוע חיפוש.

קידום אורגני ערוץ השיווק הטוב ביותר ל2025!

קידום אורגני בגוגל: הדרך למקום ה-1

התהליך כולל טקטיקות כמו מחקר מילות מפתח, בניית קישורים, יצירת תוכן, ואופטימיזציה של מהירות טעינת האתר, במטרה להשיג מיקום גבוה יותר בעמודי תוצאות החיפוש (SERP).

1. פגישת ייעוץ

נכיר את העסק, נבין את הצרכים ונגדיר מטרות ברורות.

2. בניית אסטרטגיה

נבנה תכנית מותאמת אישית לקידום האתר.

3. מחקר מילות מפתח

נמצא את המונחים שהלקוחות שלכם מחפשים בגוגל.

4. כתיבת תוכן SEO

ניצור תוכן איכותי ומותאם למנועי החיפוש.

5. אופטימיזציה באתר

נבצע שיפורים טכניים כדי לוודא שהאתר מוכן לקידום.

6. מעקב תוצאות

נעקוב אחר הביצועים ונשקף את ההתקדמות.

בדיקת אתר ללא עלות! מלאו פרטים וקבלו דו"ח

למה קידום אורגני חשוב?

קידום אורגני חשוב לשיפור הנראות של המותג שלכם במנועי החיפוש, מה שמוביל ליותר המרות והכנסות. נתון מדהים מראה ש-75% מהגולשים לא עוברים לעמוד השני בתוצאות החיפוש. אם אתם לא מדורגים גבוה, הנוכחות שלכם באינטרנט תיפגע והאתר שלכם לא יצליח להביא מכירות ולידים לעסק.

בנוסף, חשוב לשים לב לקידום אורגני בגוגל מכיוון שמשתמשים סומכים על מנועי חיפוש כדי למצוא את מה שהם צריכים. יותר מ-90% מהחיפושים ברשת מתחילים במנוע חיפוש, כמו גוגל.

אם אתם לא מופיעים בראש תוצאות החיפוש האורגניות, אתם למעשה מפסידים הכנסות. למעשה, תנועה אורגנית אחראית על למעלה מ-40% מההכנסות. יתרה מכך, שיעור ההמרה במנועי חיפוש גבוה פי 8 משיווק מסורתי.

החיפוש הוא ערוץ שיווק יקר ערך שמחכה להניע הכנסות לעסק שלכם. כל מה שעליכם לעשות הוא להתחיל לבצע אופטימיזציה לאתר שלכם עבור קידום אורגני בגוגל ולהתחיל ליהנות מהיתרונות.

הקשר בין גוגל לקידום אורגני

לפני שנדבר על איך לבצע קידום אורגני, חשוב להבין את תפקידו המרכזי של גוגל ולמה הוא כל כך משמעותי באסטרטגיית הקידום האורגני שלכם. בואו נדבר על איך דירוגים עובדים, ואיך קידום אורגני וגוגל קשורים זה לזה.

גוגל, כמנוע חיפוש, נושא באחריות עצומה. המטרה המרכזית של מנוע החיפוש הפופולרי ביותר היא להבטיח שכאשר משתמש מבצע שאילתה, הוא יקבל את התוצאות המידעיות והמתאימות ביותר.

גוגל שואפת לספק תוצאות שמשקפות בדיוק את כוונת החיפוש של המשתמשים – המידע שהם מחפשים בעת גלישה באינטרנט.

מעבר לכך, גוגל גם דואגת לחוויית המשתמש באתר, ולכן היא מתחשבת בפרמטרים כמו חוויית המשתמש, מהירות הטעינה וזמן השהייה באתר.

כל הגורמים האלו משפיעים רבות על דירוג החיפוש האורגני ועל המיקום שבו האתר שלכם יופיע בעמודי התוצאות (SERP).

מחיר קידום אתרים אורגני

העלות של קידום אורגני תלויה במספר גורמים, כמו מידת האגרסיביות של האסטרטגיה ובמודל התמחור של חברת ה-SEO. בממוצע, חברות משקיעות בין 2,500 ש"ח ל-8,000 ש"ח בחודש.

אם אתם משתמשים בשירותי ייעוץ לקידום אורגני, התעריפים נעים בין 350 ל-1,100 ש"ח לשעה.

מחיר קידום אתרים משתנה בהתאם לצרכים שלכם ולרמת התחרות בשוק שבו אתם פועלים.

 

כמה זמן לוקח לראות תוצאות בקידום אורגני?

בממוצע, לוקח בין שישה חודשים לשנה לראות תוצאות ממאמצי קידום אורגני. הזמן משתנה בהתאם למספר גורמים, כמו כמות הזמן שמושקעת בקידום, רמת האופטימיזציה של האתר מלכתחילה, ועד כמה האסטרטגיות שבחרתם אפקטיביות.

קידום אורגני הוא תהליך מתמשך, כך שלא ניתן לצפות לתוצאות מיידיות. הוא דורש השקעה רבה של זמן ומשאבים בתחילת הדרך, אך הוא מביא תוצאות יציבות לאורך זמן.

מהם סוגי שירותי הקידום האורגני?

הסוגים הנפוצים ביותר של שירותי קידום אורגני כוללים:

  • שירותי קידום לוקאלי: ממוקדים בקידום האתר והרשומות המקומיות שלכם לחיפושים מקומיים.
  • שירותי קידום לחנויות מקוונות (Ecommerce SEO): מותאמים לאתרים שעוסקים במסחר אלקטרוני.
  • שירותי קידום קולי (Voice SEO): מתמקדים באופטימיזציה של האתר לחיפושים קוליים.
  • שירותי בדיקת SEO (SEO Audit): נועדו לזהות ולתקן בעיות קריטיות באתר שלכם בתחום ה-SEO.

לחברות רבות, תוכניות SEO מסורתיות מספקות את כל מה שצריך כדי להצליח. עם זאת, עבור חנויות מקומיות או אתרי מסחר, שירותי קידום לוקאלי או קידום לחנויות מקוונות יכולים להעניק יתרון תחרותי ולמקסם את האפקטיביות של האסטרטגיה שלכם.

במקרים מסוימים, שירותי קידום יתמקדו בתחומים מסוימים של SEO, כמו:

  • SEO באתר (On-page SEO): מתמקד באופטימיזציה של תכני האתר, תגיות הכותרת ועוד.
  • SEO מחוץ לאתר (Off-page SEO): מתמקד באופטימיזציה של הנוכחות שלכם באינטרנט, כמו בניית קישורים לאתר.
  • SEO טכני: מתמקד באופטימיזציה של הצד הטכני של האתר, כמו מהירות טעינה ומבנה האתר.

מכיוון שקידום אורגני דורש שילוב של קידום באתר, מחוץ לאתר, וטכני, רוב החברות בוחרות בשירותי SEO מלאים, הכוללים את כל ההיבטים הללו, כדי לספק פתרון מקיף ואפקטיבי לקידום.

איך לדעת איזה סוג שירות SEO מתאים לי?

מספר גורמים משפיעים על בחירת תוכנית ה-SEO האידיאלית לעסק שלכם, אבל הנה מדריך כללי שיעזור לכם לבחור את השירות המתאים:

  • קידום לוקאלי מתאים לעסקים שממוקדים בקהל המקומי. זה הפתרון הטוב ביותר עבור עסקים עם מיקום פיזי או שמספקים שירותים לאזורים גיאוגרפיים ספציפיים. אתרי רישום מקומי כמו Google לעסק שלי הם מרכיב חשוב בקידום לוקאלי.
  • קידום לחנויות מקוונות (Ecommerce SEO) מיועד לעסקים שמוכרים מוצרים אונליין, ומסייע ללקוחות פוטנציאליים לגלות את העסק וההיצע שלכם.
  • קידום לאתרים גדולים (Enterprise SEO) מתאים לעסקים גדולים או לאתרים עם היקף תוכן גדול. אסטרטגיות אלו מתמקדות לרוב במילות מפתח כלליות וארוכות (Short-tail Keywords).

לא משנה באיזה סוג שירות תבחרו, תוכנית SEO מקיפה המכסה את כל ההיבטים – אופטימיזציה באתר, מחוץ לאתר, ו-SEO טכני – תהיה לרוב הגישה היעילה ביותר. חברת קידום מקצועית תוכל לעזור לכם לקבוע את התוכנית הנכונה עבור העסק שלכם.

איך לבחור ספק שירותי SEO?

כשמדובר בבחירת ספק שירותי SEO, יש לכם מגוון אפשרויות – מפרילנסרים ויועצים ועד סוכנויות וצוותים פנימיים. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור את החברה המתאימה לכם:

1. הגדירו את יעדי ה-SEO של העסק שלכם

לפני שאתם בוחרים צוות לקידום האתר, קחו זמן להבין:

  • מה העסק שלכם רוצה להשיג
  • כמה העסק שלכם מוכן להשקיע
  • כמה תהיו מעורבים בניהול הקידום

הבנת היעדים והתקציב שלכם תעזור לכם לצמצם את האפשרויות ולהתמקד במה שמתאים לכם.

2. חפשו ספקים עם שקיפות במחירים, בתוצרים ובדיווח

ספקי שירותי SEO מקצועיים צריכים להציג שקיפות מלאה לגבי מחירים, לוחות זמנים ותוצרים. אם ספק כלשהו לא מספק מידע ברור, זהו סימן אזהרה. הקפידו לעבוד עם ספקים שמסבירים במדויק מה הם יעשו, מתי, וכמה זה יעלה.

3. הסתמכו על מחקרים, ביקורות והסמכות

חפשו ספקי SEO בעלי מוניטין מאומת. סוכנויות מבוססות יציגו מחקרים, ביקורות והסמכות שמדגימות את המומחיות שלהם. למשל, חברות שמוסמכות כ-Google Premier Partner מעידות על ביצועים גבוהים בשירותי הקידום שלהן.

4. דאגו לפתרונות מותאמים לשיווק רב-ערוצי

רוב העסקים משקיעים בכמה אסטרטגיות דיגיטליות כמו SEO, PPC, ורשתות חברתיות. לכן, חשוב שהפתרונות שלכם יהיו מותאמים לאסטרטגיה רב-ערוצית. בחרו ספק שמציע פתרונות שיכולים לעבוד בהרמוניה עם כל ערוצי השיווק הדיגיטליים שלכם.

5. פגשו את ספקי ה-SEO הפוטנציאליים שלכם

קבעו פגישה עם ספקי SEO פוטנציאליים – בין אם זה שיחת וידאו, שיחת טלפון או פגישה פנים אל פנים. הפגישה תסייע לכם להבין את סגנון התקשורת של הספק, המתודולוגיה שלו, ואת הניסיון שלו עם לקוחות, וכך תוכלו להחליט אם הוא מתאים לצרכים שלכם.

אם ספק לא מוכן להיפגש עם הצוות שלכם, שקלו מחדש את העבודה איתו.